Skip to main content

Kampania społeczna „Jak Każdy”

Według najnowszych badań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego aż 68% dorosłych Polaków odczuwa samotność, a 23% przyznaje się do izolacji społecznej. Oba te stany są poważnym czynnikiem ryzyka rozwoju wielu chorób fizycznych i psychicznych. W odpowiedzi na ten problem powstaje projekt kampanii społecznej „Jak Każdy”, który ma na celu przełamanie tabu wokół samotności i stworzenie bezpiecznej przestrzeni do otwartych rozmów o emocjach, które dotykają tak wielu z nas.

Big idea kampanii opiera się na paradoksie współczesnego świata – mimo że dzięki nowym technologiom dzieli nas od innych zaledwie jedno kliknięcie, coraz więcej osób doświadcza poczucia pustki i izolacji. Wstyd i lęk przed oceną sprawiają, że boimy się mówić o tym głośno, zapominając, jak bardzo uniwersalne są te uczucia. „Jak Każdy” pokazuje, że nikt nie jest sam w swojej samotności.

Projekt wielowymiarowej kampanii społecznej obejmuje stworzenie utworu muzycznego, teledysku, kampanii foto i video, podcastu, dedykowanych filtrów do użycia w social mediach, a także konferencji z panelami prowadzonymi przez specjalistów – psychologów, socjologów, lekarzy. Kampania ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, w tym Pokolenia Z i Millenialsów, dzięki zastosowaniu nowoczesnych kanałów komunikacji i angażujących form przekazu. Wydarzenia i materiały edukacyjne będą również okazją do zaangażowania ekspertów oraz partnerów, którzy chcą aktywnie wspierać działania na rzecz zdrowia psychicznego i przeciwdziałania izolacji społecznej.

Warstwę muzyczną kampanii współtworzą Pola Rise, artystka znana z emocjonalnych interpretacji, oraz kompozytor i producent muzyczny Szymon Nidzworski. Do projektu dołączą gościnnie także inni rozpoznawalni polscy muzycy i wokaliści, aby wspólnie stworzyć poruszający utwór, oddający doświadczenie samotności i potrzebę bliskości. Dzięki tak silnemu artystycznemu zapleczu, przekaz kampanii zyska większą siłę oddziaływania i dotrze do szerokiego grona odbiorców.

Pomysłodawczynią kampanii jest Zofia Dowiatt i jej agencja Stratus In Motion. Producentką Monika Raj, a jako producentka kreatywna projekt wspiera Lidia Sadowska-Fryszer z Fundacji Mecenat Kultury.

Wszystkich zainteresowanych wsparciem i współtworzeniem tego ważnego projektu zapraszamy do kontaktu. Razem możemy zbudować kampanię, która nie tylko zwiększy świadomość, ale przede wszystkim pomoże osobom zmagającym się z samotnością odnaleźć głos i wsparcie.


  • Produkcja

    Stratus in Motion
    Fundacja Mecenat Kultury

  • Twórcy

    Zofia Dowiatt
    Monika Raj
    Lidia Sadowska-Fryszer

  • Rodzaj

    Kampania społeczna

  • Rok

    2025